مدیرکل حملونقل مسافری سازمان راهداری گفت: «از سال ۹۷ تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک سنگین با نرخ دولتی به رانندگان خودروهای سنگین باری و مسافری بینشهری واگذار شده است.» داریوش باقرجوان در برنامه زنده شبکه خبر درباره توزیع لاستیک سنگین میان رانندگان حملونقل عمومی جادهای اظهار داشت: «در سال ۹۷ سامانهای برای تولید و عرضه لاستیک ناوگان حملونقل جادهای ایجاد شد که توزیع لاستیک از طریق این سامانه صورت میگرفت.» او با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون سامانه ارز دولتی شکل گرفته و در حال فعالیت است گفت: «در این سامانه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک وارد در سامانه شده و از این تعداد ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک بنا به حرکت و پیمایش در اختیار آنها قرار گرفته است.» این مقام مسئول در سازمان راهداری ادامه داد: «۲۷۳ هزار حلقه لاستیک هماکنون در سامانه سازمان راهداری وجود دارد و متناسب با ظرفیت و بنا به شرایط ناوگان و بر اساس پیمایش ناوگان در اختیار رانندگان قرار میگیرد.» باقرجوان اظهار کرد: «تعدادی حلقه لاستیک هم در سامانه کالا به نام وزارت صمت وارد شده و امکان تأمین لاستیک نیمایی از طریق آن سامانه وجود دارد.»
مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: »این لاستیکها تنها برای ناوگان باری سنگین، اتوبوس و مینیبوس تأمین شده و تمامی خودروهای ناوگان حملونقل عمومی که در قالب ناوگان تجاری فعالیت میکنند میتوانند از این لاستیکها استفاده کنند.» باقر جوان بیان کرد: «ثبتنام هماکنون در این سایت وجود دارد و رانندگان میتوانند با مراجعه و ثبتنام در این سامانه حواله لاستیک سنگین را دریافت کنند.» او تصریح کرد: «سامانه کالا و یا سامانه جامع تجارت نیز راهاندازی شده و رانندگان علاوه بر سهمیه دولتی که بر اساس پیمایش از این سامانه دریافت میکنند ماهانه یک حلقه لاستیک میتوانند دریافت کنند.»
مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای اظهار کرد: «در بحث ذخیره لاستیک و تأمین آن باید وزارت صمت همکاری کند چراکه جزء وظایف ذاتی وزارت صمت است و در آینده هم باید برنامهریزی دقیقتری صورت گیرد تا چرخه حملونقل بهصورت کامل بچرخد.» باقرجوان تأکید کرد: «با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تردد در این ایام باید ناوگان سنگین باری و مسافری از لحاظ لاستیک مشکلی نداشته باشند چون بخش ناوگان باری اقدام به تخلیه و بارگیری کالای اساسی میکنند بنابراین باید زنجیره تأمین و بهصورت کامل شکل گیرد تا دچار مشکل نشوند.» او ادامه داد: «مصوبهای در ابتدای امسال ایجاد شده بود که گروه ارزی لاستیک از گروه دولتی به گروه نیمایی تغییر یافت و همین تغییر در قیمتگذاری لاستیک بسیار تأثیر داشته است.» مدیرکل مسافری سازمان راهداری یادآور شد: «وظیفه ذاتی وزارت صمت تأمین و تولید است و این تغییرات در افزایش قیمت لاستیک بسیار مؤثر است اما بااینوجود رانندگان این موضوع را به دلیل شرایط کشور قبول کردهاند. البته ما هم ابزارهای تشویقی در این خصوص در نظر گرفتهایم؛ یکی از ِاین ابزارها، محاسبه کرایه حمل بر اساس تن-کیلومتر است.»