نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد | Wednesday 5 Aug 2020 | اِلأَربِعا ١٥ ذو الحجه ١٤٤١
پربیننده‌ترین:
شماره: 256 | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير
کد خبر: ۲۲۶۳۵

الو حمل‌ونقل

حسین: در مورد کلاس‌های کارت هوشمند خبری نشده  است. در این مورد تعدادی از همکاران جدیدالورود چندین ماه است سردرگم هستند و تکمیل پرونده هم انجام داده‌اند. آنها الآن چکار باید بکنند؟
 سعید: مسئولان محترم در جریان باشید که کالای اساسی به نام گندم در ایام کرونا با رشادت رانندگان حمل شد. نه به کشتی‌ها خسارت خواب خورد نه مردم سفره بی‌نان داشتند. چرا و به چه دلیل دوباره شرکت «آ» فرصت‌طلبی کرده و خیالش که از حمل بارهای اساسی راحت شده قریب به یک ماه است کرایه‌های مردم را پرداخت نکرده است. مستندات در صورت نیاز موجود است.

 


خداداد: متأسفانه هنوز آنالیز هزینه‌ها و چگونگی محاسبه که نتیجه نرخ شاخص ۱۸۲۲ بیرون آمده از طرف هیچ مقام و یا مسئول صنفی برای رانندگان و کامیونداران تحلیل و بررسی نشده است.  با وجود زمزمه اجرای تن بر کیلومتر خبر از اضافه کردن ۳۰% به نرخ شاخص ۱۴۰۰ سال ۹۸ می‌دهند که این خود خلاف مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری و صورت‌جلسه ۹۷.۹.۱۹ در مورد حسن اجرا طرح ملی تن بر کیلومتر خواهد بود!

 


خسرو: متأسفانه هر راننده‌ای به سایت مراجعه می‌کند، با این پیام مواجه می‌شود که وام به شما تعلق نمی‌گیرد. پس این دفترچه ساعت‌زنی و این کارت هوشمند و این دفترچه بیمه برای چیست؟
امید: پلیس راهور چرا جلوی اسنپ را در جاده‌ها نمی‌گیرد. نه صورت‌حسابی، نه کارت هوشمندی، نه کارت سلامتی، نه دفترچه پلیس‌راهی، نه لباس فرمی، نه ثبت ساعتی. با ماشین‌های تماما مدل‌بالا مسافرهای بین‌شهری را به مقصد می‌رسانند. حتی خود من هم معتقدم وقتی اسنپ با این کیفیت سرویس می‌دهد چرا باید با تاکسی ع پلاک مدل‌پایین که خود راننده با سلام‌وصلوات آن را روشن می‌کند به شهرستان بروم. برایم مثل روز روشن است همان‌طور که تاکسی‌های اینترنتی درب آژانس‌های تلفنی و تاکسی بی‌سیم را تخته کردند همان‌طور هم نان ما را هم آجر می‌کنند.

 


فرشید: آخر این چه قانونی است؟ این چه تن-کیلومتری است که ذوب‌آهن و فولاد کرایه بارهای صادراتی را طبق تن-کیلومتر نمی‌دهند؟ اگر سازمان حمل‌ونقل همتی کند خیلی راحت می‌تواند با یک سیستم دقیق روی بارنامه نظارت داشته باشد که باربری نتواند کمسیون زیاد بگیرد و کرایه را کم بزند.
ادیب: چرا به‌صورت سیستمی نرخ تن-کیلومتر از مبادی به مقاصد مختلف توسط سازمان اجرایی نمی‌شود که اگر اپراتور بارنامه‌نویس بخواهد کرایه کمتر را وارد کند اجازه صدور بارنامه به‌صورت سیسمتی به اپراتور داده نشود؟

 


ناشناس: بسم‌الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای رئیسی سلام‌علیکم. من یک راننده کامیون هستم و در حمل‌ونقل بار فعالیت دارم و تظلم به درگاه شما آوردم. جناب آقای رئیسی صنف رانندگان و کامیونداران سرشار از مشکلات شده و کم‌کم رو به نابودی می‌رود. گرانی قطعات و روغن و لاستیک سر به فلک کشیده و روزبه‌روز هم قیمت‌های جدید یک شوک به ما وارد می‌کند اما کرایه‌های ما که برحسب تن-کیلومتر است در جای خودش ثابت مانده و کامیون‌ها را متوقف کرده است. جناب آقای رئیسی مسئولانی در صنف ما هستند که خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و با امضای یک سری از قراردادها هرروز نان ما را از سفره ما کم می‌کنند و ما رانندگان را جلوی زن و بچه روسیاه می‌کنند.

 

جناب آقای رئیسی نداشتن سختی کار بیمه تکمیلی و به‌روز‌رسانی نشدن تن-کیلومتر و گرانی قطعات و لاستیک، ایمن نبودن جاده‌ها و کم بودن سهمیه سوخت زندگی ما رانندگان را آشفته کرده و شوق کار کردن را از ما گرفته است. جناب آقای رئیسی نرخ کرایه تن-کیلومتر علاوه بر ثابت ماندن در بسیاری از استان‌ها مانند خراسان، همدان، تبریز و اصفهان به‌صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود و یا کرایه را کاهش می‌دهند و یا مبلغ کمیسیون را چند برابر می‌گیرند و طبق مستندات چندین بار شاهد بودیم که راننده اعتراض کرده و به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. جناب آقای رئیسی صنف ما الآن نیاز مبرم به ورود شما دارد تا دست دلالان را از سفره ما قطع کنید. شما سید و اولاد پیغمبر هستید پس شما را قسم می‌دهم به جد بزرگوارتان که هر چه سریع‌تر به یاری ما بیایید و حق ما را به ما برگردانید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی