نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ آبان | Saturday 31 Oct 2020 | اِسَّبِت ١٤ ربيع الاول ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 226 | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر
کد خبر: ۲۱۴۱۲

یک فیلم موزیکال حال خوب کن

فیلم« Aladdin به کارگردانی گای ریچی و بازی نائومی اسکات و ویل اسمیت، یکی از فیلم‌های جذاب ۲۰۱۹ است. تاکنون از داستان جذاب علاءالدین نسخه‌های متفاوتی ساخته شده است؛ اما این قصه پرکشش هنوز پتانسیل تعریف دوباره را دارد. یکی از جذابیت‌هایی که فیلم aladdin ۲۰۱۹ برای ما تماشاگر ایرانی دارد بازی نوید نگهبان در نقش سلطان است که یکی از بهترین بازیگران فیلم به حساب می‌آید. پایه و اساس داستان فیلم «علاءالدین» روی فیلم‌نامه انیمیشن اول بنا شده است.

 

همچنان مخاطب با قصه‌ای درباره یک پسر فقیر، دزد و در نوع خود شرافتمند و میمون بامزه‌اش به اسم ابو سروکار دارد که در خیابان‌ها می‌چرخد و همان‌قدر که برخی افراد از او متنفر هستند، برخی نیز از اخلاق و رفتارهای خاصش تقدیر می‌کنند. تا اینکه یک روز علاءالدین به ناگهانی‌ترین حالت ممکن با شاهدخت شهر عقربه مواجه می‌شود، او را از مخمصه نجات می‌دهد علاءالدین پس از مدت‌ها، هدفی در زندگی خود پیدا می‌کند.

 

عشق وجودش را پر کرده است و می‌خواهد هر آن‌گونه که ممکن است، خود را به شاهدخت برساند. این داستان آشنا در فیلم گای ریچی عیار متفاوتی پیدا می‌کند که سازندگان در طول دقایق اثر موردبحث، برخی از منفعل‌ترین کاراکترهای فیلم‌نامه همچون یاسمین را کاملا بازنویسی کرده‌اند و به او شخصیتی معنی‌دار و غیر تک‌بعدی می‌بخشند. همچنین برخی از نقاط گنگ و بیش‌ازحد رهاشده انیمیشن اصلی در این فیلم پرداختی جدی‌تر را دریافت می‌کنند و به همین خاطر، بیننده شانس ارتباط بهتر با قصه را به دست می‌آورد. بسیاری از ترانه‌های نسخه کلاسیک در اینجا نسخه با تنظیمی مجدد اجراشده‌اند که می‌تواند خاطرات تماشاگران قدیمی سینما را زنده کند.

 

در این میان یکی دو تایی هم ترانه جدیدی در قصه گنجانده شده که می‌تواند شنیدن آن هیجان‌انگیز باشد اما مشکل اینجاست که زمان پخش این ترانه‌ها در فیلم خیلی با نقطه عطف داستان سر سازگاری ندارد و در بدترین زمان ممکن به مخاطب ارائه می‌شود.


 عجیب است که زمان‌بندی این ترانه‌ها دچار مشکل است چراکه دیزنی استاد بلامنازع نحوه به‌کارگیری صحیح ترانه و آواز در جریان قصه است و هیچ کمپانی دیگری توان رقابت با او را در این عرصه ندارد؛ اما این اتفاق افتاده و باعث شده ترانه‌های جدید فیلم تأثیرگذاری خود را از دست دهند. سکانس‌هایی که الهام گرفتن از اثر اصلی را با کپی‌برداری مطلق آن اشتباه نگرفته‌اند و با اینکه هرگز به انتظارات مخاطبان قدیمی‌تر خیانت نمی‌کنند،ابایی از خلاقیت به خرج دادن به شکل هدفمند و گره‌خورده به عناصر داستانی فیلم‌نامه اثر جدید والت دیزنی ندارند.

 

همه این موارد در کنار یکدیگر سبب می‌شوند که علاءالدین به معنی واقعی کلمه در گروه مخاطبان فیلم‌های فانتزی موزیکال قرار بگیرید، اثر موردبحث به‌احتمال‌زیاد حتی در بدترین حالت ممکن برای شما تبدیل به فیلمی خوب، به شکل انکارناپذیری اشکال‌دار، خاطره‌انگیز و به‌اندازه کافی جدید و متفاوت بشود. باتوجه‌به ماهیت سینمایی اثر، علاءالدین شاید برخلاف تمام لایواکشن‌های دیگر دیزنی تا به امروز بیشتر از جلوه‌های ویژه کامپیوتری فوق‌العاده به طراحی صحنه و لباس و گریم‌های درجه‌یک احتیاج داشته باشد. سازندگان نیز با درک صحیح این نیاز جدی فیلم، تک‌تک محیط‌های آن را تا جای ممکن غنی کرده‌اند و به همین خاطر مخاطب همیشه می‌تواند زنده‌بودن حقیقی شهر قرارگرفته در مقابل خود را باور کند و در دل لوکیشن‌های متعدد و پر جزئیات اثر غرق شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی