توافقنامه گسترش و توسعه خط ۶ متروی تهران با حضور علی امام، مدیرعامل این شرکت، رسول کشتپور، شهردار منطقه ۲، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی متروی تهران، معاون سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، مجری و پیمانکار پروژه خط ۶ متروی تهران امضا شد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) از تکمیل و راهاندازی ۴ ایستگاه خط ۶ متروی تهران با همکاری شهرداری منطقه ۲ تهران تا شش ماه آینده، خبر داد و گفت: «همکاری مجموعههای مختلف بهویژه شهرداران مناطق برای تکمیل و توسعه مترو منجر به تردد راحتتر شهروندان در سطح شهر خواهد شد.»
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم انعقاد تفاهمنامه با شهرداری منطقه ۲ بهمنظور تکمیل ۴ ایستگاه از مترو خط ۶، تا شش ماه آینده، یادآور شد: «همکاری مجموعههای مختلف بهویژه شهرداران مناطق برای تکمیل و توسعه مترو منجر به تردد راحتتر شهروندان در سطح شهر خواهد شد.»
علی امام با بیان اینکه گسترش زیرساختهای حملونقل عمومی خصوصا زیرساختهای شبکه ریلی که از اولویتهای مدیریت شهری و شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار میآید، افزود: «با تخصیص اعتبار غیرنقدی جهت تأمین منابع موردنیاز کارگاهی و تجهیز زیرساختها؛ میتوان روند تکمیل و بهرهبرداری از خط ۶ مترو را سرعت بخشید.» او افزود: «۴ ایستگاه نیمه بخش میانی خط ۶ مترو به طول ۶ کیلومتر که از این میان ایستگاههای تربیت مدرس، شیخ فضلالله، مرزداران، یادگار امام در حوزه استحفاظی منطقه ۲ قرار دارند.
با امضا و تبادل این توافقنامه، روند احداث آنها با سرعت بیشتری انجام میشود.» مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید بر اهمیت تسریع در آمادهسازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، بیان داشت: «به دلیل کمبود منابع لازم برای اجرای پروژههای حملونقل عمومی، زیرساختهای موردنیاز بهکندی احداث میشوند لذا شهروندان در ترددهای خود بهزحمت میافتند، به همین دلیل امیدواریم با انعقاد این توافقنامه شرایط جهت سرعت بخشیدن به احداث و بهرهبرداری خطوط مترو بهتر شود.»
او با تأکید بر اینکه تسریع در روند پیشرفت اجرای پروژههای مترو و توسعه حملونقل عمومی از اولویت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: «با منابع غیرنقدی که شهرداری منطقه ۲ در اختیار پیمانکار پروژه قرار میدهد بهزودی شاهد اتفاقات فرخندهای برای شهروندان تهران خواهیم بود.» به گفته مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) تا شش ماه آینده ۴ کیلومتر از نیمه میانی خط ۶ متروی تهران با ۴ ایستگاه وارد مدار بهرهبرداری خواهد شد.
او با اشاره به اینکه توسعه حملونقل عمومی همواره از مطالبات بهحق شهروندان بوده است چراکه علاوه بر تسهیل تردد باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا میشود، گفت: «برای تکمیل خط ۶ و ۷ به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق و سایر مجموعهها، این خطوط هر چه سریعتر تکمیل و راهاندازی شود، چراکه هر قدم یا کمکی که در توسعه و تکمیل زیرساختهای حملونقل عمومی صورت گیرد به راهاندازی و بهرهبرداری هر چه سریعتر خطوط در حال احداث کمک خواهد کرد و شرایط بهتری برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد.»
امام با تأکید بر این مطلب که، با کمک شهرداری منطقه ۲ عقبماندگیهای ناشی از کمبود منابع در بخش تجهیزاتی این ایستگاهها برطرف میشود تا با راهاندازی این ایستگاهها بتوانیم سرفاصله حرکتی قطارها از ۲۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم، افزود: «بخش ساختمانی و فیزیکی نیمه میانی و شمالی خط ۶، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد، متأسفانه عقبماندگیهای بسیاری از دوره قبل در بخش تجهیزات در این بخش داریم که با برنامهریزیهای خود تلاش خواهیم کرد تا هرچه زودتر باقیمانده بخش ساختمانی تکمیل شده و بخش تجهیزاتی نیز آماده شود.»
او به این نکته نیز پرداخت که، با راهاندازی خط ۱۰ به طول ۴۱ کیلومتر در شمال تهران اقدام راهگشای دیگری نیز در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا برداشته شود.