نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر | Saturday 23 Nov 2019 | اِسَّبِت ٢٥ ربيع الاول ١٤٤١
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 226 | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر
کد خبر: ۲۱۳۷۵

ایرتاکسی در فرودگاه‌های کم‌تردد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به روند تکمیل زیرساخت‌های ایرتاکسی با هماهنگی وزارت راه و سازمان هواپیمایی، گفت: «فعلا امکان پرواز ایرتاکسی به فرودگاه‌های پرتردد وجود ندارد.»

 

سیاوش امیرمکری درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های کوچک و موضوع هوانوردی عمومی، اظهار داشت: «بخش متقاضی ایرتاکسی بخش خصوصی است؛ اگر بخش خصوصی با محاسبات خود تشخیص دهد که این ظرفیت می‌تواند برایش درآمدزا و اقتصادی باشد، این کار را شروع می‌کند.» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: «در این حوزه، قطعا هرکسی که زودتر وارد شود، بیشترین سود را از این شرایط خواهد داشت.»

 تکمیل زیرساخت‌های ایرتاکسی با هماهنگی وزارت راه و سازمان هواپیمایی
او با اشاره به روند تکمیلی زیرساخت‌های ایرتاکسی در کشور، گفت: «در مرحله اول با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و موافقت وزیر راه‌وشهرسازی و حوزه معاونت حمل‌ونقل وزارتخانه، در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و ایجاد مشوق‌هایی برای این حوزه هستیم،  اما بحث اصلی صدور مجوز برای ایجاد شرکت‌های ایرتاکسی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است که آنها این موضوع را پیگیری می‌کنند.» امیرمکری اظهار داشت:‌ «البته محدودیت‌هایی در حوزه امنیتی این پروازها وجود دارد که در حال مذاکره و تبادل‌نظر با دستگاه‌های مربوطه در این حوزه هستیم تا به نتیجه برسد.»

 

ایرتاکسی برای فرودگاه‌های کوچک و کم‌تردد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره احتمال راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های پرتردد نظیر مهرآباد و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: «در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد ظرفیت تکمیل است و این فرودگاه‌ها ظرفیت ایرتاکسی ندارد و نیاز هم نیست، ایرتاکسی بیشتر برای جاهایی است که پرواز برنامه‌ای وجود ندارد اما فرودگاه‌ها و شهرهایی که پرواز برنامه‌ای روتین زیادی دارند و در هر ساعت که مسافر نیاز داشت، پرواز وجود دارد، نیازی به ایرتاکسی ندارد و اصلا برای مسافر هم ارزش اقتصادی ندارد چون هرلحظه پرواز وجود دارد.»

امکان پرواز از شهرهای کوچک به مراکز استان‌های بزرگ‌تر
او در پاسخ به این سؤال که اگر متقاضی ایرتاکسی قصد پرواز از شهرهای کوچک به پایتخت یا مشهد داشت، باید چه‌کار کند؟ گفت: «اگر مسافری قصد استفاده از ایرتاکسی از مناطق کم‌تقاضا یا فرودگاه‌های کوچک را داشت، به برخی مرکز استان منتقل می‌شود و از آنجا به تهران سفر می‌کند.» امیرمکری ادامه داد: «فعلا ایرتاکسی از فرودگاه‌های کوچک به تهران به دلیل ترافیک بالای فرودگاه تهران و محدویت‌هایی که داریم، نداریم؛ ترجیح می‌دهیم فرودگاه‌هایی که ترافیک کمتری دارند، در گام اول وارد بحثایرتاکسی شوند.»


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: «همچنین ما در این صورت دستمان بازتر است تا سایر خدمات هوانوردی عمومی را در فرودگاه‌های کوچک ارائه دهیم و این خدمات در این فرودگاه‌ها مناسب‌تر خواهد بود.»

تخفیف ۳۰ درصدی به تعرفه فرودگاهی ایرتاکسی و هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم
او درباره اعمال تخفیف ۳۰ درصدی بابت خدمات تعرفه فرودگاهی و ایرتاکسی و تناقض آن با قانون ماده ۱۶۱، توضیح داد: «در قانون ماده ۶۳ اختیاری به وزیر راه‌وشهرسازی داده است که به تشخیص خود برای افزایش تعداد پروازها تا ۳۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های فرودگاهی قائل شود.» امیرمکری ادامه داد: «البته این تخفیف ۳۰ درصدی عمدتا به پروازهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم (هواپیماهای که وزن تیک‌آف آنها زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم است) اختصاص می‌یابد که اغلب هواپیماهای ۲ الی ۳ نفره هستند.»

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: «همچنین باید به این موضوع هم توجه داشت این تخفیف در تناقض با قانون ذکرشده نیست چون ما برای افزایش پروازها بازاریابی می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی