نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر | Wednesday 17 Oct 2018 | اِلأَربِعا ٦ صفر ١٤٤٠
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 181 | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
کد خبر: ۱۹۱۲۲
شهرام آدم‌نژاد

تأمین تجهیزات «سلام» با ارز آزاد

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) در واکنش به انتقاداتی که در برخی از رسانه‌ها در خصوص تغییر زمان افتتاح ترمینال سلام شده بود، توضیح داد: «پروژه طبق برنامه زمان‌بندی فنی تاریخ تکمیل دارد اما ما تلاش کردیم زودتر از موعد و در پایان شهریور امسال به پایان برسد که بنا به دلایلی تأخیراتی رخ داد؛ اما باید تأکید کنم که دغدغه اصلی ما در پروژه ترمینال سلام به اتمام رساندن هرچه بهتر آن است و از همین رو بسیار سعی کرده‌ایم کل ترمینال را CIP کنیم.»

 


شهرام آدم‌نژاد در نشستی که هفته گذشته با خبرنگاران داشت در خصوص دلایل تغییر زمان افتتاح ترمینال سلام توضیح داد و تأکید کرد که در پروژه ترمینال سلام حتی یک ساعت وقفه و کم‌کاری وجود نداشت و تنها در تاسوعا و عاشورای حسینی کار تعطیل شد. این در حالی است که پروژه طبق برنامه زمان‌بندی فنی تاریخ تکمیل دارد اما ما تلاش کردیم زودتر و پایان شهریور امسال به پایان برسد که تأخیراتی رخ داد.

 

 

افتتاح ترمینال «سلام» در آبان ماه
او به تأخیر تأمین تجهیزات ترمینال سلام به دلیل ثبت سفارش اشاره‌ای داشت و از مشکلات نوسانات ارزی که برای این پروژه مشکل‌ساز شده بود سخن گفت. او در این باره اعلام کرد که در مقطعی نمی‌دانستیم ارز موردنیاز را باید از کجا تأمین کنیم و آیا ارز نیما به ما اختصاص می‌یابد یا خیر. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام در تکمیل سخنان خود اضافه کرد که مقرر شد ارز را با مجوز بانک مرکزی به‌صورت آزاد دریافت کنیم تا تجهیزات ترمینال خریداری شود. آدم‌نژاد از احتمال افتتاح ترمینال سلام در آبان ماه خبر داد و اعلام کرد که به دنبال این هستیم تا تمام ترمینال سلام را CIP کنیم چراکه سال‌هاست گفته‌اند فرودگاه‌های اطراف ایران پیشرفت زیادی داشته و ما این‌طور نبوده‌ایم به همین خاطر تلاش و سعی‌مان این است که کل ترمینال سلام را CIP کنیم. او افزود: «درحال‌حاضر دغدغه اصلی ما در پروژه ترمینال سلام به اتمام رساندن هرچه بهتر آن است.»

 

 

برآورد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ترمینال سلام
او با اشاره به هزینه تمام‌شده ترمینال سلام گفت: «بخشی از پروژه ترمینال سلام به‌صورت پیمانکاری و بخشی دیگر هم به‌صورت BLT انجام‌ شده است. درمجموع تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ترمینال سلام هزینه شده است.» این مقام مسئول در شهر فرودگاهی در خصوص یکی از مشکلات پروازهای خارجی، توضیح داد: «یکی از مشکلات مسافران پروازهای خارجی این بود که در اغلب اوقات باید از شهر خودشان به فرودگاه مهرآباد و از آنجا به فرودگاه امام خمینی برای خروج از کشور می‌آمدند که این مسئله سبب شده بود که شرکت هوایی خارجی به‌راحتی پرواز مستقیم خود را از آن شهر راه‌اندازی کند.»

 

 

ترمینال سلام میزبان پروازهای داخلی
رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام به این نکته هم اشاره کرد که درحال‌حاضر پروازهای کمی به ترمینال سلام خواهند رفت؛ او گفت: «ابتدا قرار بود پروازهای داخلی در ترمینال شماره یک انجام شود اما زمانی که موضوع ترمینال سلام مطرح شد تصمیم بر این شد که پروازها به سلام برود.» او مهم‌ترین ویژگی فرودگاه بین‌المللی امام را «توسعه مداوم» آن دانست و افزود: «در طرح جامع سعی کرده‌ایم تمامی ظرفیت ۱۴ هزار هکتاری را از امروز تمام نکنیم و برای آن برنامه نریزیم بلکه اجازه دهیم اگر کسی ۲۰ سال دیگر هم مدیر این فرودگاه شد و برنامه خلاقانه‌ای داشت ظرفیت برای اجرا وجود داشته باشد.»

 

 

نظام موبیلیتی قوی در شهر لجستیکی امام
او در این نشست در خصوص شهر لجستیکی ۸۳۵ هکتاری در فرودگاه امام‌(ره) عنوان کرد: «بیش از هزار هکتار از زمین‌های شهر تهران درحال‌حاضر بارانداز است. باید روزی این مسئله اصلاح شود اما نمی‌گوییم لزوماً در شهر فرودگاهی حضرت امام‌(ره) باشند. با اینکه در مکان‌های دیگر هم این امکان وجود دارد اما نه به‌عنوان یک مدیر بلکه به‌عنوان یک کارشناس معتقدم موقعیت این منطقه بهترین است. کمربند جنوبی فرودگاه در حال ساخت است و با یک اتصال ۲.۴ کیلومتر به این ۸۳۵ هکتار وصل می‌شود.» او گفت: «شما هیچ جایی را پیدا نخواهید کرد که از سه طرف آن ریل بگذرد و چهار آزادراه داشته باشد. هرچند در بحث باراندازها نیاز به انبار هوشمند داریم و در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده مغازه‌داری و این نحو خرید را نخواهیم داشت. بااین‌حال هر اقدام لجستیکی که منجر به کاهش هزینه تمام‌شده نشود به‌طور حتم آن اقدام در راستای ایجاد یک منطقه لجستیکی نبوده و راه را اشتباه رفته‌ایم.»

 

 

کاهش زیر ۱۰درصدی پروازهای امام
آدم‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات ارزی و افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث کاهش پروازهای فرودگاه امام شده یا نه نیز توضیح داد: «دو ایرلاین خارجی در گذشته به دلایل اقتصادی عنوان کرده بودند که قصد ترک بازار ایران را دارند که این موضوع مربوط به قبل از بازگشت تحریم‌ها است، از همین رو باید اعلام کنم که روند کاهشی پروازهای فرودگاه امام زیر ۱۰درصد بوده است.» آدم‌نژاد در پایان صحبت‌های خود از طراحی اپلیکشنی برای رفع نیازهای مسافران فرودگاه امام خبر داد و گفت: «اپلیکیشنی طراحی شده که تمام نیازهای مسافران فرودگاه امام را تأمین می‌کند که یکی از آنها بحث حمل‌ونقل است و به‌زودی این اپلیکیشن قابلیت استفاده خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی